Direktlänk till inlägg 2 mars 2017

Varning för ishalka

Av Sofia Andersson - 2 mars 2017 08:45

Igår regnade de och de regnade ganska mycket långt in på kvällen. Det var mellan 3-5 grader varmt. Jag kollade vädret och enligt SMHI skulle de vända nu här på morgonen. Precis när barnen skulle gå till skolan skulle de enligt vädret igår ha varit mellan -2 och -3. Jag är glad att SMHI hade fel. Jag bara tänkte på alla dessa isvägar som hade bildats. Nu blev de inte så utan nästan barmark igen. Skönt. Dagen har hittills varit bra. Satt med barnen medans de åt frukost imorse och sedan följde jag Fanny till skolan, kläckte några pokémon ägg och handlade. Mitt blodsocker steg imorse utan att jag ätit något så de var rätt skönt att börja med en kortare morgon promenad. Tur och retur till Centralskolan blir nog iallafall 1,5km. Nu har jag mätt sockret igen, ligger på 8.4 mmol, jag har tagit mina tabletter och äter frukost nu. Det blev äggröra med lite stekt kassler, spenat och majs, ärt och paprikablandning. Få se vad blodsockret säger om de. En rätt mastig frukost men lika bra att bunkra upp med energi då jag om två timmar ska med tåget och jobba 12-21 idag. Det ska bli roligt. Annars händer det väl inget annat utöver de vanliga idag. Nu ska jag vila lite och titta på Bones. Ha en trevlig och fin dag. Sköt om er. Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Andersson - 1 maj 2017 20:22

Så var majmånad här. Idag har vi varit en tur till Östhammar och hälsat på min 92-åriga mormor. Det var mysigt att komma och hälsa på igen. Men får dåligt samvete över att jag inte är där oftare och hälsar på. Idag var Fanny med också och henne träff...

Av Sofia Andersson - 6 april 2017 22:22


Av Sofia Andersson - 5 april 2017 12:59

Den känslan när man kommer hem från distriktssköterskan och beordrad vila. Man har även lagt sig till rätta i soffan, satt på en film och halvsover och då kommer på att jag skulle ha deklarerat idag. Måste få hjälp av skatteverket men än är de inte a...

Av Sofia Andersson - 4 april 2017 14:55

De blev inte riktigt som jag tänkt mig igår. De blev inget jobb igår och inte idag heller då jag påväg till jobbet igår svimmade/ramlade ihop helt plötsligt alldeles strax innan jobbet. Tog mig upp och fram till jobbet där jag kollade blodsockret då ...

Av Sofia Andersson - 3 april 2017 15:16


Känslan när man möter ungarna med uppknäppta jackor, glada och nöjda över att skolan är slut för dagen och själv drar på sig vinterjacka och sticker till Uppsala och jobbpass denna soliga, varma och fina måndag. Karln hinner jag träffa en stund ikväl...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards